معرفی انواع کلید های صنعتی تابلو برق
نوشته شده توسط : امیر قناعتی

بخش کلید حفاظتی تابلو برق تجهیزات حفاظتی شامل فیوز، کلید مینیاتوری(MCB)، کلید اتوماتیک(MCCB)، رله اضافه بار حرارتی(قیمت بیمتال)، کلید حرارتی، رله کنترل فاز و کلید نشتی جریان(RCCB) که همگی از اقلام حفاظتی در برق صنعتی می باشند.

فیوز؛ اگر خطایی در سیستم باعث جریان زیاد شود ، فیوز مدار را می شکند (مدار باز می کند). در این صورت از خرابی سیم کشی و دستگاه محافظت می شود.

فیوز حاوی یک تکه سیم است که به راحتی ذوب می شود. اگر جریان فیوز بیش از حد زیاد باشد ، سیم گرم شده تا زمانی که ذوب شود و مدار را باز می کند.  برای آشنایی بیشتر با این تجهیز به بخش فیوز مراجعه فرمائید.

نقش فیوز در تجهیزات حفاظتی برق

 

کلید مینیاتوری قیمت (MCB) یک سوئیچ الکتریکی است که به طور خودکار مدار الکتریکی را در شرایط اضافه بار و همچنین اتصال کوتاه خاموش می کند. امروزه ما به جای فیوز از MCB در شبکه برق استفاده می کنیم.

برای آشنایی بیشتر با این تجهیز به بخش کلید مینیاتوری مراجعه فرمائید.

تجهیزات حفاظتی و کلید مینیاتوری

کلید اتوماتیک (MCCB) یک نوع محافظ الکتریکی است که برای محافظت از مدار الکتریکی در برابر جریان بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرد ، که می تواند باعث جلوگیری از اضافه بار یا اتصال کوتاه شود.

برای آشنایی بیشتر با این تجهیز به بخش کلید اتوماتیک (MCCB) مراجعه فرمائید.

کلید اتوماتیک در تجهیزات حفاظتی

رله اضافه بار حرارتی(بیمتال)؛ رله های اضافه بار حرارتی دستگاه های حفاظت الکترومکانیکی اقتصادی برای مدار اصلی هستند. آنها در مواقع اضافه بار یا خرابی فاز از موتورها محافظت قابل اطمینان ارائه می دهند. رله اضافه بار حرارتی می تواند یک راه حل جمع و جور اولیه را به همراه کنتاکتورها تشکیل دهد. برای آشنایی بیشتر با این تجهیز به بخش رله اضافه بار حرارتی (بیمتال) مراجعه فرمائید.

رله اضافه بار حرارتی در تجهیزات حفاظتی

کلید حرارتی دیگر تجهیز حفاظتی است که از اضافه بار و اتصال کوتاه جلوگیری می کند. به عبارت دیگر این تجهیز هم کار مینیاتوری و هم رله اضافه بار حرارتی (بیمتال) را انجام می دهد و الکتروموتور را از اتصال کوتاه و اضافه بار حفاظت می کند. برای آشنایی بیشتر با این تجهیز به بخش کلید حرارتی مراجعه فرمائید. 

کلید حرارتی تجهیز حفاظتی

کاربرد رله کنترل فاز در تجهیزات حفاظتی

 منبع: kalasanati.com

 




:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: